Festudlejer.dk > Festtips til god fest > Huskeliste
Huskeliste
- Hvor mange gæster kan vi invitere, hvor mange er der plads til?
- Tag et mål af festlokalet helt fra ende til ende og fra side til side spørg så os.
- Eller: opmål haven eller pladsen, hvor teltet skal stå.
- Hvad med overtøj, skal der bestilles en garderobe?
- Hvad er menuen? Det er en fordel at have den nogenlunde på plads, inden bestilling af service.
- Skal der være velkomstdrink og natmad/skrub-a-mad?
- Skal der være buffetbord eller servering
- Bestilling af borde, stole, glas, porcelæn og bestik.
- Borddækning og pynt: farver, stofduge eller papirduge, stofservietter eller papirservietter, lysestager, blomster, duge, servietter m.v.
- Bestille maden udefra?
- Ståborde til rygere eller hyggehjørne?
- Eksternt rygetelt?
- Skal der bestilles toiletter?
- Eller kok/kogekone
- Personale til anretning og servering
- Udsende indbydelser (Senest 1 måned før festen, helst 2)
- Markering af festens begivenhed
- Menuens sammenhæng
Menukort. Bordkort og indbydelser - Bordets vine
- Kaffe, te, sukker og fløde samt tilhørende drikkevarer (cognac & likør)
- Drikkevarer til baren
- I øvrigt: Hvem skal ha’ hvem til bords?
(Husk af udfærdige bordplan og skrive bordkort.) - Mon der er gæster, der ønsker øl eller NON-alkoholik?
- Husk altid vand